האופוזיציה ניצחה בוועדת הכספים ומנעה העברות תקציביות

ח"כ אחמד טיבי אמר כי כי הצבעתו נגד העברת העודפים למשרד התיירות נובעת מרצונו "להעניש את שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), בעקבות התבטאותו אמש במליאת הכנסת, ממנה עולה כי "מה שהיה בכפר קאסם היה טעות ולא טבח", ולכן אני מעניש אותו.
יוסי אשר 1 Comment on האופוזיציה ניצחה בוועדת הכספים ומנעה העברות תקציביות

דרמה בוועדת הכספים: בשל היעדר רוב לקואליציה בישיבה, חברי אופוזיציה הצליחו למנוע העברות תקציביות • יו"ר ועדת הכספים גפני הודיע כי יחדש את הדיון על ההעברות התקציביות שנפלו בישיבת הוועדה מחר

גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ אחמד טיבי אמר כי כי הצבעתו נגד העברת העודפים למשרד התיירות נובעת מרצונו "להעניש את שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), בעקבות התבטאותו אמש במליאת הכנסת, ממנה עולה כי "מה שהיה בכפר קאסם היה טעות ולא טבח", ולכן אני מעניש אותו.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה אחר הצהריים (ג') בוועדת הכספים. בתום יום דיונים ארוך נידונו שלוש העברות תקציביות, אחת מהן אושרה בתמיכת האופוזיציה (5 מיליון ₪ למשרד להגנת הסביבה), על אחת נוספת היתה הצבעה והיא נפלה בתיקו 2 בעד מהקואליציה ו- 2 נגד מהאופוזיציה (העברת עודפים של 36 מיליון ₪ מ- 2015 ל- 2016 במשרד התיירות) והעברה אחרת, (1.9 מיליון ₪ לוועד המתיישבים ביישוב היהודי בחברון) נדונה אך יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) החליט שלא לקיים עליה את ההצבעה היום נוכח היעדר רוב בקרב חברי הוועדה שהשתתפו בדיון. בישיבה השתתפו מלבד היו"ר גפני, ח"כ יואב קיש (הליכוד), ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) וח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

ההעברה התקציבית שאושרה הינה על סך 5.01 מיליון ₪ ממשרד הכלכלה למשרד להגנת הסביבה עבור פינוי פסולת פלדה בעכו בעקבות פעילות תעשייתית של הפקת פלדה מגרוטאות באזור. ההעברה שנפלה הינה כאמור, העברת עודפים בסך 36 מיליון ₪ משנת התקציב 2015 ל- 2016, במשרד התיירות.

יו"ר הוועדה גפני, העלה את הבקשה התקציבית להצבעה, מאחר שלא שיער שתהיה לגביה התנגדות מצד האופוזיציה. ח"כ טיבי, הפתיע כשהצביע נגדה וציין, כי הצבעתו נגד העברת העודפים למשרד התיירות נובעת מרצונו "להעניש את שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), בעקבות התבטאותו אמש במליאת הכנסת, ממנה עולה כי "מה שהיה בכפר קאסם היה טעות ולא טבח", ולכן אני מעניש אותו. כי הוא זלזל במשפחות ובנספים. הכספים למשרד התיירות לא עברו. בית המשפט קבע שזה טבח ושר התיירות לוין החליט אחרת. לכן הכסף למשרדו לא עבר".

נציגת אגף התקציבים במשרד התיירות, קרן שפר, ניסתה לשווא לשכנע את חברי הכנסת ובראשם ח"כ טיבי, לחזור בהם ולאשר את ההעברה ואמרה: "אנחנו אנשי מקצוע ויש כאן משרד ממשלתי. אנחנו מחכים לעודפים האלה כבר זמן רב".

חברי הכנסת גפני וקיש הגישו רביזיה (בקשה להצבעה חוזרת) וזו תתקיים מחר (ד') בוועדה. סכומי העודפים הללו במשרד התיירות נובעים מכך שב- 2015 פעל משרד התיירות, כמו יתר משרדי הממשלה, ללא תקציב מאושר כמעט עד לסוף שנת התקציב ועל-כן לא ניתן היה לבצע תשלומים בגין התקשרויות רבות ועקב כך ביצוע התשלומים הללו הועבר ל- 2016.

לגבי העברת 1.9 מיליון ₪ לוועד המקומי ביישוב היהודי בחברון, מראש החליט יו"ר הוועדה גפני להמתין עד לגיוס חברי קואליציה, מכיוון שהיתה ידועה התנגדותם של חברי האופוזיציה שנכחו בישיבה ומאחר שעד לסיום הישיבה הקואליציה לא השיגה רוב להצבעה, נדחתה ההצבעה בעניין למחר (ד').

עניין העברת הכספים הוסבר ע"י נציג אגף תקציבים במשרד האוצר, יוסי עדס, שהסביר, ש"מכיוון שהיישוב היהודי בחברון ממוקם בתוך עיר פלסטינית, חברון, ואיננו רשות מקומית בפני עצמו, לא ניתן לתקצב אותו בבסיס התקציב אלא בהעברות תקציביות מיוחדות וייעודיות ומכאן הצורך בהעברה הנוכחית". כאמור, נוכח היעדר רוב של הקואליציה, גם ההצבעה על-כך נדחתה למחר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא מובן למה צריך לדאוג להעברת 1.9 מיליון ₪ לוועד המקומי ביישוב היהודי בחברון,
    כמו שמאיה יאזוב מהמשרד של נפתלי בנט הודיעה עכשיו בהנף יד על קיצוץ שעות טיפוח ותמרוץ לשנת הלימודים התשע"ז
    קיצוץ שכבר החל בפועל והוריד 16% תקצוב מהמוסדות החרדים וכל זה בטענה שזה בעל כרחה ממש(…) שמשרד האוצר לא מעביר את הכסף
    כך יכול גם גפני לא להעביר בגלל שממש בעל כרחו האופוזיציה התנגדה
    לא מובן למה לתת לבית היהודי ואנשיו את השירות vip הזה?
    בכלל למה בדיוק בעיני משרד האוצר חשוב להעביר כמעט 2 מליון לוועד התיישבים בחברון? החינוך הרבה יותר חשוב ואם"חסר להם כסף" שיקחו אותו משם!